Quote

"Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest. Take my yoke upon you and learn from me, for I am gentle and humble in heart, and you will find rest for your souls. For my yoke is easy and my burden is light."
Jesus Christ, Matthew 11:28-30

maandag, december 18, 2006

Stress...VOL!

Stage, studie, wonen, privé, relaties, enz, enz... eigenlijk kan dat niet. Hoe ging dat spelletje ook al weer: 'Drie is teveel'. Als er een derde getikt werd en aansloot moest de eerste weg, toch? Hoe gaat dat dan als er vals wordt gespeeld? Als drie al te veel is...? In plaats van dat er eentje weg gaat blijft ie zitten en komen er alleen maar meer bij! Zo raakt die bank wel vol ja.
Ik mag goed voor mezelf zorgen. De grenzen van mijn rekbaarheid bewaken, anders knap ik. Maar ja, hoe doe je dat? Alles is zo belangrijk. En zelfs bij het plannen van leuke dingen moet ik in de gaten houden of het me ontspanning, of alleen maar meer vermoeidheid brengt. Misschien kan ik meer rust nemen. Maar wanneer ik dat doe ben ik zo rusteloos... heb ik het gevoel dat ik van alles moet doen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Toen Adam and Eve woonden in de garden of Eden, hadden ze geen stress en was alles mooi. Ze waren waarschijnlijk een beetje verveeld en dachten als we nou alles weten over slecht en kwaad {wat Satan zei tegen hun: je zal als God zijn knowing good and evil} dan word ons leven een beetje meer interessant.

Interresant????? Ik denk het niet. Meer stress????? Zeker
Stress om je gek te maken????? Kijk maar om je heen wat de mensen zichzelf en elkaar soms aandoen. Hoeft niet zo te zijn als je leeft according to God's Word en advies en dan kan je ook weer een lichtje zijn in deze donkere wereld.

Denk je dat als wij in die tuin geweest waren wij het niet gedaan zouden hebben? Nee hoor, wij zouden precies hetzelfde gedaan hebben. Adam was perfecty made het toppunt van God's werk en made in God's image, maar God in zijn al omvattende liefde voor de mensheid maakte Adam en Eve free om hun eigen beslissingen te nemen en ze kozen niet gehoorzaam te zijn.Jammer voor ons, maar gelukkig heeft God nog een plan om alles weer goed te maken. Staying close to God will reduce stress. Wilma