Quote

"Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest. Take my yoke upon you and learn from me, for I am gentle and humble in heart, and you will find rest for your souls. For my yoke is easy and my burden is light."
Jesus Christ, Matthew 11:28-30

woensdag, december 27, 2006

Arm... armer... rijkst

Volgende week ga ik verhuizen naar een anti-kraak woning in Schiedam. Het huis is echt fantastisch mooi en van alle gemakken voorzien. Allemaal overbodige luxe die ik normaal gesproken niet zou opzoeken, maar nu ik het op een presenteerblaadje krijg zeg ik er geen nee tegen. Wel wordt ik er een beetje verwend van. Waar heb ik dit aan verdiend? Iemand aan de andere kant van de wereld, of misschien iemand anders in de straat heeft veel minder of zelfs niets... Het doet mij steeds vaker nadenken over wat ik allemaal heb en wat ik daar misschien wel van zou kunnen missen.
In een event van Crossroads Rotterdam zag ik een filmpje van Miniature Earth (http://www.miniature-earth.com/). Het laat zien hoe de wereld er uit zou zien als er maar 100 mensen zouden leven en zet alles even in het juiste perspectief. Wat ben ik gezegend zeg! Soms ga ik daar alleen maar meer door verlangen, maar ik wil graag leren delen.

"The King will reply, 'I tell you the truth, whatever you did for one of the least of these brothers of mine, you did for me.' (Matteus 25 vers 40)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Als ik jou was zou ik er gewoon van genieten. Sinds het huis lekker groot is dan zou ik je vader en moeder en broers vragen over te komen voor een gezellig family reunion. Gewoon zonder reden en iedereen brengt wat te eten en een stoel als je er niet genoeg hebt. Leuk om voor te bereiden en naar uit te kijken. Als je het eens doet vraag iemand een foto te nemen en misschien kan je vader die mij sturen over de internet. zou ik erg leuk vinden. wilma.

Anoniem zei

en bevalt je nieuwe crib?!

nelleke