Quote

"Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest. Take my yoke upon you and learn from me, for I am gentle and humble in heart, and you will find rest for your souls. For my yoke is easy and my burden is light."
Jesus Christ, Matthew 11:28-30

donderdag, oktober 19, 2006

Vrije tijd... kwaliteit?

Ik heb een nieuwe hobby nodig. Ik merk dat mijn schaarse vrije tijd op dit moment vooral gevuld is met tv kijken. Er zijn een aantal programma's waar ik echt voor ga zitten, maar vaak zap ik gewoon de tijd weg. Niet echt quality time zeg maar. Ik wil iets doen waarvan ik energie krijg, iets om trots op te zijn, iets wat me opbouwt in mijn geloof. Ik heb altijd veel getekend en geschilderd en dat doe ik nog steeds graag, maar ik voel ook de behoefte om iets nieuws te leren, wie weet wat voor talenten God nog in mij heeft verstopt.

Eigenlijk zou ik wel een muziekinstrument willen bespelen. Vroeger heb ik een aantal pogingen gedaan: blokfluit, keyboard en gitaar. Met 'blokfluit/keyboard/gitaar voor beginners' ging ik enthousiast aan de slag, maar meestal was ik er na een week wel weer klaar mee. Lessen heb ik nooit gevolgd, want die waren nogal duur.
Ongeveer twee jaar geleden begon ik me te interesseren voor de piano. Ik zou les kunnen krijgen van een vriendin en op marktplaats zou ik ongetwijfeld een betaalbare oefenpiano kunnen kopen. Maar goed, zo'n ding is nogal groot en zwaar en aangezien ik als student regelmatig verhuis is het misschien niet de meest handige aanschaf.

Op een nacht heb ik eens gedroomd dat ik een gitaar had. Ik heb er verder niet echt over nagedacht, maar laatst herinnerde ik hem weer. Een gitaar is natuurlijk niet zo groot, je kunt hem overal mee naartoe nemen en met een aantal akkoorden kun je al een aardig liedje begeleiden. Misschien moet ik het gewoon nog eens proberen. Het zou zomaar kunnen dat ik, nu ik wat ouder ben, mezelf beter kan motiveren om te gaan oefenen. En als ik iemand kan vinden die me een beetje les wil geven heb ik ook nog een stok achter de deur. Mijn broer heeft waarschijnlijk een gitaar die ik kan lenen, dus binnenkort ga ik beginnen. Ik ben helemaal enthousiast en kan bijna niet wachten. Ik hoop dat ik me dit keer niet laat ontmoedigen als het moeilijker is dan ik van te voren heb bedacht. Het lijkt me te gek als ik straks een beetje kan spelen, dan kunnen we bij de Smallgroup (bijbelstudiegroep) ook eens een liedje zingen.

De Heer is mij te hulp gekomen.
Laten wij op de snaren spelen
in de tempel van de Heer,
alle dagen van ons leven.


(Jesaja 38 vers 20)

Geen opmerkingen: