Quote

"Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest. Take my yoke upon you and learn from me, for I am gentle and humble in heart, and you will find rest for your souls. For my yoke is easy and my burden is light."
Jesus Christ, Matthew 11:28-30

maandag, november 13, 2006

Wat een God!!!

Afgelopen vrijdag kreeg ik een tekst bij mijn Smallgroup:

Wij weten dat voor wie God liefhebben alles bijdraagt aan het goede.
(Romeinen 8 vers 28)

Is dat niet gaaf!? Voor mij betekent het dat ik God bij alles mag betrekken wat ik doe en dat Hij het dan gebruiken zal in Zijn plan. Het betekent ook dat er van alles mogelijk is. Dat het leven geen multiple choice vraag is waarbij slechts 1 antwoord juist is. God zegt niet: "Ok Joke, nu staan we op een kruispunt en moet jij de goede richting kiezen... Fout! dat was de verkeerde! Game over."
Welke kant ik ook opga, Hij is altijd bij me, Zijn liefde voor mij en die van mij voor Hem zullen de weg wijzen. Dat maakt het leven niet saai, want er zijn oneindig veel mogelijkheden. Het maakt het leven juist leuk, spannend en verrassend.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

In voorspoed en tegenspoed gedragen door zijn handen, thuisgebracht

Anoniem zei

Ja die weg is niet altijd wat andere mensen zeggen , maar wat God ons leert in de Bijbel. De Bijbel is eigenlijk de gebruiksaanwijzing voor het leven en als we ons daaraan houden kunnen we nooit verkeerd gaan.